@frF
All the way I wrote
Skin Recover
February 18, 2014 @ 2:07 AM | 0 Comment [s]

ehem. baru je berapa hari duduk rumah. tak sampai seminggu lagi. kawan2 lain dah 3 minggu goyang kaki, merewang sana sini. *wah.wah.wah. enak betul mereka bercuti ye?? aku pulak 3 minggu annual camp palapes. tapi! memang syok habis. seronok sangat. ops dah. i'll update bout annual camp later! hee.
So, dok pungpangpungpang dalam annual tuptup, "eh? dah habis? esok last? serius? k. kemas brg."  12 Februari 2014 jam 1430H jumaat, bertemu sama bapaku di tangga cafe uitm. kata beliau, "lah! kenapa muka tu? tu la dia......dklfutuvxnsjwjpdclgha(aku dah tak dengar ape bapak aku cakap)" aku hanya mampu tersengeh seperti kerang busuk. psst. masa nampak je muka bapak aku, terus rasa nak menyembur air mata ni. muka sakit, kulit burn, tgn allergik. macam OKU dah ha. for the first time aku jumpe ayah(switch) after a few months duduk UiTM since raya haji aku tak balik2 rumah dah. pergi muka molep etep, balik.....macam mak jemah. kahkah! lalu, aku bertolak pulang ke rumah menaiki kenderaan bermotor 4 roda ,Innova. *macam pfft dah kau sejak balik annual ni kan aini? bahasa macam ape. Jam 2030H, maka aku pun sampai la rumah. kebetulan mak pulak keluar kejap pergi ambil barang cooker dekat rumah kawan beliau. yang tinggal adik je.
dengan muka selamba, "kenapa muka kak de tu? eeeiiii...(dok tenung2 pulak tu)" haish budak ni. aku debik kang. sakit ni. getus hatiku. tak lama kemudian, mak balik. "astaghfirullahalazim.....(kerut2 kening) ish. ish. ish teruknye. bengkak2. macam dayang senandung pun ada" what? dayang senandung?? hahahaha! sakan aku gelak. macam mana mak aku boleh terpikir nak panggil dayang senandung cerita P.ramlee tu? ni banyak sangat tengok prima macam ni la. lol. 
The next day, mak ayah bincang punya bincang. bawak la aku pergi klinik swasta yg ada perkhidmatan medical card BSN. fyi, card tu kalau guna tak kena charge apa2. Pihak Bank Simpanan Nasional(BSN) bayarkan mengikut peruntukan yang dorang bagi every year since mak kan staff BSN. 
pastu buat surat refer ke Hosp Kuantan (HTAA) jumpe Dr kulit. yahoo! tak sabar iolls tau nak buat treatment tau! 
lenggang2 kangkung pergi klinik dermatology HTAA bawak surat refer tadi last2 nurse tu suruh buat surat refer dari klinik 1Malaysia. bayar sehengget je. kalau guna swasta punye charge 30 hengget. aiseh...dugaaaaaann. mujur klinik 1Malaysia dekat dalam UTC je. Alhamdulillah. kalau ikutkan hari bekerja parking sangat2 la limited.. tapi on that day, ada je kosong untuk kami park. weheeee. dah siap buat refer yang ke-2 kali, balik lah aku...agak hampa sebab last day ayah teman. next day ayah on call kerja. and that's mean yang aku kena independent la sorang2 jumpe Dr tu? berharap beliau hensem dan bujang. bwahahaha!
So next morning ayah just hantar je depan gate HTAA. after that, aku blurr tak tahu where should i go? k2. dont panic. dengan muka confident, pergi la kaunter klinik dermatology semalam dan tunjuk refer letter. kering air liur bercerita dengan pakcik kaunter tu sebab last day makcik nurse jaga. haiyo. atau ceritaku berbelit2 barangkali. ohyok. ohyok (gelak goofie) masuk je bilik Dr, oh aku hampaa. beliau seusia bapakku. dem. melepas. kah! tipu je. *jangan nak mengharap sangat la k? boooo! 
Dah temuramah aku bagai. potpetpotpetpotpet. dia mintak pergi makmal atas tingkat 2 entah mana hala buat UPT (Urine Pregnancy Test) hello! hello! hello! uolls jangan nak negative sangat. i have to done it sebab ubat yang Dr tu bagi akan effect baby cacat kalau pregnant. maksud aku, secara general nya la. Aku bujang keyh??? -_-
Bersungguh Dr ni bercerita, aku pulak cuma bagi respond angguk angguk, oooo, faham2, cmtu ke? ,oo..ok. sumpah hambar. krik,krik. muahaha. 
siap kena sign surat agreement tu meaning aku setuju untuk ambil ubat high risk tu! alhamdulillah. today is a 4th day aku makan ubat. yes. i can see the changes. jerawat dah kering dan tinggal parut2 macam masked rider. gittttuuuuuuu~ besides, aku amalkan minum teh hijau dan sapu aleo vera+madu doa every day. 
sometimes, neutral treatment is more better than taking medicines tapi take time la effect nye. need high patience. memandangkan aku ni low tahap kesabaran maka sesuai sangat la ambik medicine kan. kekekeke.

macam ni la rupa aku before treatment with acne severe but more worst. siap bengkak. tak boleh pegang. ouch.

im on my way to have a better skin. doakan. aminnn. nite! :)


Thanks Baca Entry Saya . Jangan lupa baca entry lain pulak !


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Thanks for visiting my ugly duckling blog. Owh yeah!drop some comments yaw!




Story About Stuff Links