@frF
All the way I wrote
Obses
January 6, 2014 @ 10:16 AM | 5 Comment [s]

Sangat jeles bila tengok muka ladies out there yang muka nya flawless, tak ada jerawat, tak ada parut, tak ada blackhead, tak ada whitehead dan segala mak nenek. kenapa aku tak boleh jadi macam dorang? get a better skin?? waaaa! before study UiTM, jerawat aku boleh la dikategorikan biasa tp ramai la yang kondem tu semua sebab resdung. yeahhh. aku memang ada resdung. ok thats it. resdung. patut la pakai aurawhite, maixara csential semua tak manjadi! cis.
So, one day.. ada satu booth dekat student mall. tak la mall pun. just dataran kosong yang peniaga2 luar datang jual segala macam benda like pasar malam. murah2! hikhok. then, dorang akan menjual selama 2 weeks je. pastu blah rotate dengan peniaga lain pulak. panjang pulak describe pasal student mall ni. :p
Continue bab booth tadi. booth resdung treatment. aku dengan semahhhngat yang membara mengharapkan segala jerawat ni hilang, pergi la buat treatment dia. only charge RM50 for students. tengok dia punya kelulusan dari GAPERA (sila google) aku pun yakin la. cara treatment dia dengan mengeluarkan lendir dari hidung atau bahasa pasarnya, hingus. that pakcik showed me muka sorang patient tu dalam 2 weeks je dah licin hoih! sape tak nak? gila bak hang... 
Masa treatment tu, pedih gila kot! nak sedut dia punya serbuk hape tah tujuan untuk keluarkan lendir tu. tapi tak pe lah, nak baik punya pasal. mihmihmih. pungpangpungpang. dah siap treatment. yeaay! lagi 2 minggu mesti licin muka! siap beli pencuci muka + kapsul resdung lagi kau.
3 hari selepasnya......... asal muka aku sakit ni? asal banyak jerawat batu keluar ni? asal bengkak2 muka ni? maaakkk sakit! terlalu banyak "asal" yang keluar sampai aku tak tahu punca asal mana jerawat tu datang. aku dah buat rawatan resdung jadi makin teruk? dem!
2 bulan lebih dah berlalu tapi muka aku still same dan become more worst. hurm.... (nangis) jerawat tak main dah jenis pasir, nasi tu. keluar yang lagi brutal. jerawat nanah terus! (nangis again) lepas satu keluar, keluar lagi yang lain continously. tak sempat nak baik. then, tinggal parut2 hitam. arghhhh! adakah aku zombi?? baru pegang sikit, rasa macam nak meletup muka. sakit ya amat! (melalak). memang aku rasa sangat2 down and lost of confidence lagi2 bila nak face dengan orang ramai. even nak beli makanan dekat kafe pun malu gilak. semua pandang semacam. bulat sangat ke muka aku ni? obvious giler ke jerawat ni? cis. bisik hati kecilku. bedak tepung tu memang aku tak pakai dah. apatah lagi krim muka. lagi nampak kesan bedak/krim tu bila pakai. so aku just biarkan je kulit tu terdedah under sun ray. hoih. silap kene uv! ape lagi aku boleh buat? Im just a student. dont have enough money to get a better treatment dekat new york skin slution ke.. hospital swasta ke. mana2 lah. since dari treatment tu aku tak balik2 lagi ke rumah and my parents tak tahu how's my condition. aku just cakap, "muka ain dah teruk bu. sakitttt."
start from that prob, aku jadi obses gila dengan skin care products. tengok orang pakai ni. pakai tu. macam cantik je... macam comel je.... nafsu rasa nak beli tu melambung2! aku beli, tapi aku tak pakai. heh. membazir. cleanser je aku tukar ke mz secret soap. so far tak nampak lagi kesan. baru few days pakai. we'll see lagi few weeks. sekarang ni, aku just tawakal je. hurm.. aku tak tahu apa lagi yang sesuai untuk muka ni. :'(


Thanks Baca Entry Saya . Jangan lupa baca entry lain pulak !


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Thanks for visiting my ugly duckling blog. Owh yeah!drop some comments yaw!




Story About Stuff Links