@frF
All the way I wrote
Suprise Birthday di Matrik
June 3, 2012 @ 11:28 AM | 3 Comment [s]

hey guys! setelah tamat hari orentasi aku selama 5 hari kat matrik, kitaorang dibenarkan balik. and tOday! kitaorang kena balik semula ke kOlej kediaman atau secara mudahnya hOstel. orentasi aku stat 28 Mei sampai 1 Jun. dan 31Mei tu hari jadi aku. taw x.... dorang (facy2 dan felo) celebrate besday kitaorang yang lahir 31 Mei!! SeriOusly suprise gila!ni la suprise besday yang kedua after las year dengan kawan2 aku dekat hostel zaman sekolah.
Malam 30 Mei tu, student2 ada taklimat dekat dewan. Sumpah! mengantOk gila. ramai yang tidO termasuk aku. hehehe... mana tak nye, kitaorang memang tak cukup tidO langsung. berapa jam je..
nak dipendekkan cerita, tamat je taklimat tu felo (warden) bagi briefing. Then,  dia cakap " Kat sini saya ada senarai 40 orang yang tak paham bahasa. Sila datang ke depan bila saya sebut nama." hah sudaahh! muka masing2 cuak. terus segar mata. sebab sebelum taklimat mula, facy2 dah bagi warning siapa yang tidO akan di-SNAP dan dipanggil. puuuhhh! cuak doee...
tengah2 dok dengar nama, tiba2 aku rasa berdebar. "Seterusnya, NUR AINI AQILAH BINTI ZAINUDIN...."
dup dap! dup dap! ambik kau aini. tu la tidO lagi time taklimat. dengan muka kOya dan kOnyO nye, aku pOn berjalan naik ke pentas. korang bayangkan la, beratur sebaris kat atas stage depan 2400 manusia yang ada dalam dewan. bayangkan laaa.. malu gila! macam penjenayah bersiri dah aku ni. rasa 100 selipar melekat kat muka ni pun ada... 
felo marah2 kat kitaorang sebab buat 'salah'. then dia tanya, "korang nak denda ke hadiah??" *dengan suara rimau* "facy2 semua!! bawak masuk hadiah denda tu!"
peehhh! lagi berdebar aku! hadiah apa pulak ni? rotan? jirus dengan muntah? baling dengan kerusi? serius masa tu aku pikir semua diluar kotak minda aku. teruk kan?
masa facy2 masuk dewan, dorang semua pakat nyanyi HAPPY BIRTHDAY! waahhh! betul ke aku dengar ni? ke memang saje dorang nyanyi? bila facy2 naik stage je, dorang keluarkan gula2 dari poket dorang. masyuuukkk! rasa gembira, lega semua ada!
fiiuuhh! ni suprise birthday yang aku tak kan lupa untuk kesekian pertama kalinya aku jejak ke matrik! sweet memory ever!






p/s: terima kasih akak2 dan abang2 facy dan ketua felO yang spOrting sebab celebrate birthday kami 31th May... korang orang pertama yang wish our birthday walaupun masa tu baru pukul 11:30 p.m 30th May kan...korang the best!


Thanks Baca Entry Saya . Jangan lupa baca entry lain pulak !


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Thanks for visiting my ugly duckling blog. Owh yeah!drop some comments yaw!




Story About Stuff Links