@frF
All the way I wrote
Thank You Cikgu! Giveaway by Mala Nasohah
May 11, 2012 @ 9:37 AM | 0 Comment [s]

tekan banner untuk join!!

ehem2. testing2.. walaupun saya dah tamat bersekolah, saya disini ingin memberi sedikit ucapan kepada guru2 yang saya sayangi.:67: *pehal skema semacam kau ni aini*

:113:first of all, saya ucapakan SELAMAT HARI GURU:125: kepada semua guru2 tanah air ni dan tak lupa kepada semua warga pendidik :81: SMK JENGKA PUSAT. Guru kesayangan saya adalah guru2 yang mengajar saya dari kecik kemetot :72: yang tak tahu apa2 sampai tamat tingkatan 5. :face61:
Jutaan terima kasih kepada cikgu2 kerana telah mencurahkan segala ilmu dan sabar melayan kerenah anak2 murid terutama yang bebal:131:dan nakal :10:macam saya ni. Segala ilmu yang cikgu2 curahkan akan saya gunakan sebaik mungkin agar menjadi insan yang bergelar manusia :95: dan dapat berbakti kepada masyarakat dan negara. Tanggungjawab yang cikgu2 galas selama ini menyedarkan saya untuk terus berusaha menjadi anak didik yang berjaya dalam menggapai impian sebagai seorang Dr. :face44:*huish skema betOl ayat kau ni. tabik!*
:98::98:Cubit perut, tarik telinga, ketuk ketampi, berjalan ititk, kutip sampah, berdiri atas kerusi & meja, rotan 90 darjah:f:. :118:FIUUHH!!:20::20: Sumpah, tu la kenangan di zaman bangku sekolah yang tak akan saya lupa sampai bila2:119: kenapa:120: sebab, kenangan yang pahit waktu tu, menjadi memori manis dan pengajaran pada saya untuk lebih berjaya kelak.:face5: Saya tahu, semua yang cikgu2 lakukan adalah untuk memberikan pendidikan yang terbaik untuk anak2 muridnya. Matlamat cikgu hanya satu, melihat anak2 muridnya berjaya. :i:
Keterlanjuran kata dan sikap tak mematahkan semangat cikgu2 untuk mengajar kami walaupun pernah sekali tu cikgu geo aku merajuk sampai keluar kelas.heeee... Maafkan saya.:face41:
Alhamdulillah... berkat tunjuk ajar,bimbingan dan doa cikgu, keputusan SPM saya lebih baik:1: dari percubaan walaupun tak mencapai target. Jasamu guru2 tetap dikenang:face2:.:113:



Terima kasih guru
yang mengajarku dulu
membawaku ke ladang-ladang
ilmu
dengan sabar tak kenal jemu
kini kupetik buah kejayaan itu
dari pohon jasa seharum narwastu.
Terima kasih guru budiman
yang merungkai erti kehidupan
menanam benih-benih kemanusiaan
memadam puntung-puntung
kesombongan
bagai bintang di kegelapan malam
di tengah lautan jadi pedoman.
Terima kasih guru jauhari
yang membugar perkebunan budi
lembut menyiram akal pekerti
tekun menyemai mulia peribadi
jasa baktimu terhampar pasti
moga Tuhan sentiasa memberkati.
Terima kasih guru tercinta
menyahut cabaran semangat perkasa
memperkukuh iltizam membina bangsa
gelanggang pendidikan diri diperhamba
modal insan dijana dipelihara
melahirkan pemimpin memacu negara.:101::101:

taggie:


Thanks Baca Entry Saya . Jangan lupa baca entry lain pulak !


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Thanks for visiting my ugly duckling blog. Owh yeah!drop some comments yaw!




Story About Stuff Links