@frF
All the way I wrote
Petua Hilangkan parut Jerawat
February 26, 2011 @ 5:06 PM | 2 Comment [s]

Di awal remaja mungkin kurang mengalami masalah ini tetapi apabila umur meningkat lewat 20-an mulalah parut jerawat akan mula susah untuk hilang disebabkan oleh kulit menjadi lebih kering dan matang. Oleh itu di sini saya ingin berkongsikan beberapa petua bagi menghilangkan bekas Jerawat pada muka.Petua tradisional menghilangkan parut jerawat.
Ini adalah petua tradisional petua menhilangkan parut jerawat pada muka
Tumbukkan beberapa batang kulit kayu manis hingga menjadi serbuk kemudian campurkan dengan sedikit air dan sapukan pada muka setiap hari .

Boleh juga mencampurkan serbuk kulit kayu manis itu bersama madu dan dijadikan masker sebelum tidur kemudian cuci keesokkannya menggunakan air suam.



Timun di kisar mengunakan mesin pengisar kemudian tapir airnya dan di maskerkan pada muka selama lenih kurang 30 minit. Kemudian di cuci bersih.

Rendamkan beberapa helai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. kisar haluskan semuanya dan sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

Hancurkan beberapa helai daun sirih muda ( di tumbuk atau di kisar) kemudian tempelkan pada muka sehingga kering dan bersihkan. Lakukan tiga kali seminggu.


Thanks Baca Entry Saya . Jangan lupa baca entry lain pulak !


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Thanks for visiting my ugly duckling blog. Owh yeah!drop some comments yaw!




Story About Stuff Links